DIGITAL YOUTH FORUM 2020

DYF to impreza dla uczniów klas 7-8 szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Jest ona poświęcona edukacji w zakresie bezpiecznego, kreatywnego i pozytywnego korzystania z nowych technologii. Nasza szkoła już drugi raz uczestniczyła w tym wydarzeniu, które odbyło się w miniony piątek tj.11.12.2020r. Dzięki transmisji on-line uczniowie kl.8 oraz kl.1-2 liceum, mieli możliwość wysłuchania dorosłych ekspertów oraz rówieśników, którzy kreatywnie wykorzystują Internet.

Szczególną uwagę odbiorców wzbudził rozpoczynający forum Maciek Budzich, autor bloga o mediach, marketingu i reklamie – mediafun.pl. Pasjonat, obserwator nowych mediów i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami. Niezwykle intersująco opowiedział „Jak opowiadać dobre historie w mediach społecznościowych”.

Dużo pozytywnych emocji wywołała także polsko – nigeryjska rodzina z Fundacji Porta, promująca postawy otwartego społeczeństwa. Na co dzień prowadzą oni warsztaty antydyskryminacyjne dla młodzieży pokazując, że można się różnić i żyć w zgodzie. Więcej o ich działaniach przeczytacie na stronie: www.porta.org.pl

Fantastycznym przykładem dla młodzieży okazała się być Emilia Kaczmarek. Na początku klasy maturalnej razem ze znajomymi zauważyła problem ubóstwa menstruacyjnego. Założyła pierwszą w Polsce fundację, której głównym celem statutowym jest walka z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach działań organizacji Akcja Menstruacja prowadzi ogólnopolskie projekty zmniejszające skalę tego problemu. W swoim wystąpieniu pokazała rówieśnikom, że młody wiek nie jest przeszkodą w zmienianiu świata na lepsze.

Całe wydarzenie było rejestrowane. Osoby, które nie mogły obejrzeć wszystkich wystąpień zapraszam na stronę digitalyouth.pl. Mam nadzieję, będą one dla Was źródłem inspiracji i szansą zdobycia nowej, konkretnej wiedzy.

Na koniec przesyłam Wam wpis jednej z uczestniczek – na chacie DYF: „Pozdrawiam wszystkich, którzy tak jak ja czują się zażenowani tym, jak mało istotnych rzeczy zrobili w swoim życiu. Wiecie, ci tu fundacje, raporty, akcje, projekty, a ja w sumie jestem dumna z tego, że przy drugim podejściu udało mi się wreszcie nie spalić tosta”. Zachęcam zatem Was wszystkich do działania.

A.P.

Na dołączonych zdjęciach można zobaczyć, jak zapamiętali DYF nasi uczniowie z dwóch klas pierwszych.