Aktualności

26.06.2020 | 14:05

Szkolny projekt czytelniczy w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

W związku z przystąpieniem naszej szkoły do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, otrzymaliśmy szansę na dofinansowanie i wzbogacenie księgozbioru biblioteki szkolnej. Warunkiem jest podjęcie określonych działań.
Jednym z nich był projekt czytelniczy pt. "Czytanie najwspanialszą przygodą naszego życia", mający na celu m. in. poznanie preferencji czytelniczych młodych ludzi. Uczniowie klas 8 SMS, 1AB, 1G2, 1H1, 1H2, 2A oraz 2D przygotowali wpisy o ulubionej książce/ autorze/ cytacie/ serii/ gatunku literackim, a następnie podzielili się nimi na szkolnej wirtualnej tablicy.
Zapraszamy do zapoznania się i zainspirowania wpisami naszej młodzieży:

https://padlet.com/janickaema/Bookmarks

Miłej lektury :)

21.06.2020 | 19:48

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020

W związku z sytuacją epidemiczną proponujemy, aby wręczenie świadectw przez wychowawców nastąpiło zgodnie z załączonym harmonogramem. W obu salach będą ustawione krzesła w odległościach 2m, na których siadają uczniowie. Wszystkich obowiązują zasady bezpieczeństwa (dezynfekcja rąk, maseczki lub przyłbice, zachowany dystans społeczny).

Jeśli ktoś nie może z różnych przyczyn odebrać świadectwa w dniu zakończenia, będzie do odbioru w sekretariacie szkoły.

Pliki do pobrania (1):
wydawanie_swiadectw_w_dniu_26_czerwca_2020_r.pdf

21.06.2020 | 19:39

Sukcesy siatkarek i siatkarzy!

Nasze plażowiczki i plażowicze w czołówce kolejnych finałów wojewódzkich.

W rozegranym dziś finale Mistrzostw Wielkopolski Juniorek we Wrześni nasze zawodniczki zgarnęły połowę z wszystkich medali

Srebrny medal Mistrzostw Wielkopolski zdobyła nasza zawodniczka - Pylińska Kalina, która grała w parze z zawodniczką z Jankowa Przygodzkiego - Stryjak Wiktorią.

Brązowe medale zdobyła para reprezentująca nasz klub: Dyzert Marta/Kędziora Olga

Jakby tego było mało, to również srebrne medale w województwie zachodniopomorskim w kategorii juniorek zdobyły Aleksandra Augustyniak i Daria Nowak.
a w kategorii kadetów Franciszek i Beniamin Dubois-Placak.

W finale Mistrzostw Wielkopolski w siatkówce plażowej młodziczek srebrne medale zdobyła para Jucha Kinga i Piasecka Martyna,a brązowe Biniaś Katarzyna i Dukat Maja.

W Kołobrzegu w Mistrzostwach Województwa Zachodniopomorskiego złote medale w kategorii kadetek zdobyła Aleksandra Augustyniak oraz Daria Nowak

W turnieju Mistrzostw Wielkopolski w kategorii kadetów kolejne sukcesy plażowiczów:

medal złoty para: Małecki Kamil / Taudul Kacper, brązowy medal para: Szymlet Tomasz / Wiśniewski Nikodem, M-CE 4: Rój Jakub / Szelągiewicz Jakub,
M-CE 5: Chybowski Konrad / Jokiel Kacper

Dominika Rataj z Patrycją Szewczyk zdobyła złoty medal w finale WLKP w kat Młodziczek.

Kolejne medale zdobyły Kalina Pylińska z Wiktorią Stryjak złoto w kat Kadetek oraz Dominika Rataj z Patrycja Szewczyk brązowy medal w kat. Kadetek

Chłopcy w kat Juniora Kamil Małecki /Jakub Hajduk złoto, Kacper Taudul /Dawid Helak srebro, 4msc Tomasz Szymlet/ Nikodem Wiśniewski

Istotną informacją jest również to, że mamy awans do 2 ligi kobiet PZPS.

Wspaniała historia pisze się na 25 lecie klubu Szamotulanina zostajemy Mistrzem 3 ligi kobiet w rozgrywkach Wielkopolskiego Związku Piłki Siatkowej i jednocześnie uzyskujemy awans do 2 ligi kobiet rozgrywek centralnych

SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!

(źróło: UKS Szamotulanin)

18.06.2020 | 21:53

Egzamin ósmoklasisty 2020

Po długim oczekiwaniu na wyznaczenie daty również ósmoklasiści doczekali się swoich egzaminów. Z lekką tremą, ale i pewni zdobytej wiedzy przystąpili do swojego pierwszego egzaminu zewnętrznego. Emocji było sporo, ale egzaminy odbyły się w spokojnej atmosferze z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Pozostaje nam czekać niecierpliwie na wyniki, ale jesteśmy przekonani, że nasi absolwenci wypadli znakomicie!

18.06.2020 | 20:46

Brązowy Wilk w ogólnopolskiej olimpiadzie Zwolnieni z Teorii dla naszego projektu!

Głównym celem projektu społecznego „(nie)PEŁNOSPRAWNI INTELEKTUALNIE wśród nas” realizowanego w ramach ogólnopolskiej olimpiady Zwolnieni z Teorii, było uświadomienie istoty problemu, jakim jest dyskryminacja oraz wykluczenie osób z niepełnosprawnością intelektualną, walka ze stereotypami na ich temat, edukacja w zakresie niepełnosprawności intelektualnej oraz nawiązanie i utrwalenie współpracy z Zespołem Szkół Specjalnych im. Jana Brzechwy w Szamotułach.

Działania projektowe, które zakończyłyśmy 30 kwietnia, wyróżnione zostały Brązowym Wilkiem, przyznawanym najlepszemu projektowi w placówce, w której zrealizowano co najmniej dwa projekty. Poza zdobytymi wiedzą i doświadczeniem (zarówno przez grupę projektową wraz z wolontariuszkami, jak i beneficjentów naszej inicjatywy) nawiązałyśmy również współprace, które z pewnością przyniosą nam wiele nowych możliwości w dalszych przedsięwzięciach.

W ramach projektu zorganizowane zostały zajęcia dla uczniów ZSS w Szamotułach, takie jak: zajęcia sportowo - taneczne, lekcje angielskiego z wykorzystaniem multimediów oraz zajęcia plastyczne, podczas których wykonaliśmy maski karnawałowe. Naszymi beneficjentami byli również nauczyciele i uczniowie naszej szkoły wraz z rodzicami, dla których przeprowadzone zostały prelekcje na temat niepełnosprawności intelektualnej. Wychowankowie ZSS w Szamotułach zaprosili nas na zajęcia „Moje ciało w przestrzeni w relacji z innymi”, nauczyli grać w boccia oraz zaprezentowali nam powtórkę z pierwszej pomocy. We wszystkich wydarzeniach czynny udział brała grupa wolontariuszek, która powstała w ramach projektu. Na naszym Facebooku i Instagramie, odbyła się np. akcja skarpetkowa z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa.

Emocji było co niemiara. Wyczekując kolejnej edycji olimpiady, szukamy nowych pomysłów na rozwój naszego projektu.

Grupa projektowa „(nie)PEŁNOSPRAWNI INTELEKTUALNIE wśród nas”

Dobrochna Foremska, Maria Zielińska i Maria Matysik

17.06.2020 | 23:31

#GaszynChallenge

W dniu 17.06.2020 wzięliśmy udział w #GaszynChallenge. Relację z tego wydarzenia można obejrzeć na szkolnym fb https://www.facebook.com/zespolszkolnr1szamotuly/?eid=ARDCuHWmNOHnwIu0_MhzzJZSecPtwlXSgmsbIz6uuo_1J7YNzgDrlREsOQMVcfC3cjcZT9zZyvCeWKXJ lub w zakładce filmy na naszej stronie.

Dziękujemy za nominacje Starostwu Powiatowemu w Szamotułach. Podejmujemy wyzwanie!
Do dalszej akcji nominujemy: Zespół Szkół nr 2 im. Stanisława Staszica w Szamotułach, Zespół Szkół nr 3 im. Hugona Kołłątaja w Szamotułach, Zespół Szkół nr 2 im. Stanisława Konarskiego we Wronkach.
Na podjęcie wyzwania macie 48 godzin.

Zasady zabawy:
❤️ zbieracie swoją ekipę i wspólnie wykonujecie 10 pompek / 10 przysiadów
❤️ nagrany filmik publikujecie na swoim fb
❤️ każdy uczestnik wyzwania wpłaca na konto chorego na SM maluszka min. 5 zł.
Wszystkich gorąco zachęcamy do zasilenia skarbonki na zakup najdroższego leku świata dla Sandry: https://www.siepomaga.pl/sandra

15.06.2020 | 9:22

Kangur 2020

Miło nam poinformować, że w tegorocznej edycji Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny również uzyskaliśmy wysokie wyniki. Wszystkim biorącym udział w konkursie gratulujemy zmierzenia swoich sił z rówiesnikami z innych krajów. W szczególności na uznanie zasługują uczniowie którzy, uzyskali wynik bardzo dobry: z klasy 1G1 Aleksandra Biniak, Błażej Brzewiński, Mikołaj Popowski oraz z 3A Natalia Adamska. Wyróżnienie otrzymali: Filip Kasprzak (7sms), Kornelia Ziętkiewicz (8sms), Zuzanna Kaczmarek, Stanisław Spychała (1G1) oraz Patryk Osiak i Zofia Tecław (2A).

Jesteśmy z was dumni!

10.06.2020 | 20:16

Krajowa Odznaka Jakości eTwinning za projekt międzynarodowy klasy 2D

W bieżącym roku szkolnym klasa 2D wzięła udział w projekcie międzynarodowym w ramach programu E-twinning. Program eTwinning to europejska społeczność szkolna, gromadząca szkoły z całej Europy, współpracująca za pomocą mediów elektronicznych.

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę. Program zgromadził już ponad 700 tysięcy nauczycieli ze 206 tysięcy szkół, którzy łącznie zrealizowali już 90 tysięcy różnorodnych projektów.

Klasa 2D uczestniczyła przez 7 tygodni w projekcie pt. „Different countries, different Christmas traditions?” założonym, organizowanym i koordynowanym przez swoją nauczycielkę języka angielskiego – Emilię Janicką we współpracy z nauczycielami i uczniami z Austrii i Francji. W projekcie uczniowie skupiali się na komunikacji w języku angielskim z rówieśnikami, wymianie doświadczeń, poznawaniu kultury i tradycji partnerów, wyszukiwaniu podobieństw i różnic w postrzeganiu i świętowaniu w naszych państwach. Tworzyli filmiki, mapy myśli, plakaty, wpisy na bloga, prezentacje na wybrany temat, brali udział w dyskusjach na forum online, wymianie kartek ze szkołami w Austrii i Francji oraz wielu innych działaniach.

Miło mi poinformować, że zaangażowanie uczniów i nauczyciela zostało docenione przez Krajowe Biuro eTwinning w Polsce, które działa na zlecenie Komisji Europejskiej i Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji i otrzymaliśmy Krajową Odznakę Jakości eTwinning. Krajowa Odznaka Jakości przyznawana jest przez Krajowe Biuro eTwinning tym nauczycielom, których praca w ramach projektu osiągnęła określony, wysoki poziom.

Celem przyznawania Krajowej Odznaki Jakości jest wyróżnienie nauczycieli i szkół, za realizację ciekawych projektów spełniających szereg kryteriów, takich jak: innowacja pedagogiczna i kreatywność, integracja z programem nauczania, komunikacja i wymiana informacji pomiędzy szkołami partnerskimi, współpraca pomiędzy szkołami partnerskimi, wykorzystanie technologii.

Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla uczniów to większa motywacja do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla szkoły – publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę europejską.

08.06.2020 | 22:06

Matura 2020

Matura 2020 na pewno będzie zapamiętana już choćby przez to, że nie odbyła się tradycyjnie w maju i na wszystkich twarzach są założone maseczki. Trudna to sytuacja, ale nasi maturzyści są zdeterminowani, by napisać swój egzamin dojrzałości najlepiej jak tylko potrafią. W obłokach płynu do dezynfekcji pierwszego dnia zmagali się z "Weselem" Wyspiańskiego lub poezją A. Kamińskiej. Byli też tacy abiturienci, którzy po przerwie przystąpili do kolejnego egzaminu. Dla niektórych najtrudniejszy sprawdzian będzie jutro - matematyka, ale wszyscy wierzymy, że dadzą radę, w końcu pilnie się uczyli. A dalej - cóż wydaje się, że już będzie coraz łatwiej, choć przed nimi trudne egzaminy z poziomu rozszerzonego.

Wszyscy mocno trzymamy kciuki, życzymy szczerze powodzenia i ufamy, że będą zadowoleni z uzyskanych wyników.

08.06.2020 | 22:04

Lekcje online z native speakerami

Pomimo pandemii i zagrożenia korona wirusem zmuszającego nas do pozostania w domu uczniowie 'Skargi' działają prężnie jak zwykle:)

Przedstawiciele klas 1F oraz 1J wraz z ich anglistką - p. J. Jędrzejczak postanowili wykorzystać doświadczenia nauczania na odległość do nawiązania nowych znajomości oraz ćwiczenia umiejętności językowych. Skorzystaliśmy z możliwości programu Fundacji Girls Future Ready, która nawiązała kontakt z wolontariuszkami z USA pragnącymi wspomóc nauczycieli na świecie w nauczaniu ich języka w ramach programu #helptheteachers. Dzięki tej inicjatywie jedna lekcja języka angielskiego w tygodniu to zajęcia z udziałem native speakera: 15-letniej Gabrielli lub 16-letniej Joelle z Nowego Jorku. W czasie godzinnych spotkań online za pomocą platform Skype lub Zoom wymieniamy się informacjami na temat naszych zainteresowań, sposobów spędzania kwarantanny, porównujemy realia życia w Polsce oraz za oceanem.

Klasy 1c oraz 1e wraz z p. E. Janicką oraz J. Jędrzejczak również podjęły ciekawe wyzwanie spotykając się online z kolegami i koleżankami z Mołdawii oraz Włoch w ramach działań projektowych na platformie eTwinning, gdzie wykonując zadania udowadniają, iż młodzi ludzie w różnych krajach pomimo różnic kulturowych są jednak bardzo podobni. W projekcie 'Different but yet the same' mogą ćwiczyć swoje umiejętności językowe, zawrzeć nowe znajomości i wspólnie tworzyć stronę twinspace porównując priorytety nastolatków przed i podczas kwarantanny, opisywać swoje odczucia i emocje związane z zamknięciem szkół oraz dyskutować na tematy ciekawe dla młodzieży.

Bardzo cieszymy się z owocnej współpracy i wierzymy, że znajomości i działania te zostaną podtrzymane również po naszym powrocie do szkoły:)